Forum

Hibiscus syriacus Chiffon – Frø

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Stina H., 16. september 2020 kl. 17.21

Jeg har de seneste to år forgæves søgt efter frøstande på to af disse skønheder, men uden held.

Der er tydeligvis ikke de samme frøstande som på de "almindelige" hibiscus, og jeg kan desværre heller ikke finde info om høst af frø. Er det slet ikke muligt at høste fra den sort?

Jeg håber, en af jer, kan hjælpe mig.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Pedersen, 16. september 2020 kl. 17.52

Hej Stina.

Jeg vil gerne hjælpe dig, skriv til mig.

Den du har foto af ligner Hibiscus Syriacus Ardens, men der findes mange.

Du kan læse meget på disse 2 sider fra samme hjemmeside:
www.leonlindholm.dk/
leonlindholm.dk/formering%20af%20stiklinger.html

Venlig hilsen
Holger Pedersen, 3600 Fr.sund
mail: hope@post.tele.dk

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stina H., 16. september 2020 kl. 18.05

Kære Holger

Tusind tak, jeg vil straks sende dig en mail.

Jeg har billeder af de to, jeg har adgang til, men tog blot et bedre fra nettet, for bedre at kunne vise, hvad jeg søgte hjælp til - dem, jeg har adgang til, har desværre ikke navnesedler på.

Her er den lilla

Tak igen, e-mail på trapperne.

Bedste hilsner
Stina

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 17. september 2020 kl. 10.26

Normalt sår man ikke Hibiscus syriacus ( Syrisk rose ) da man ikke kan være sikker på at få den samme blomst som på moderplanten .
Den du søger frø fra er Hibiscus syriacus lavendel chiffon , navnet chiffon betegner at det er en dobbelt blomst , den findes lige fra hvid , blå , magenta , pink og en speciel hvid som hedder Speciosus .
Når man sår SR så går der typisk 5 år før der kommer blomster , derfor er det stiklinge metoden man bruger når man formere SR så får man blomster med det samme .
Det er meget let at stiklingeformere SR , du kan også tage ud i en planteskole og købe en , de plejer at være billige her sidst på sæsonen .

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Hansen, 17. september 2020 kl. 10.35

Nu er det for sent, men ellers har Aldi hvert år en hel del Syrisk Rose til salg, der har jeg for mange år siden købt mine forskellige.Så dem du søger kan du sagtens finde der som planter.Nok også andre dagligvarebutikker.

Nyt svar til emnet »Hibiscus syriacus Chiffon – Frø«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hibiscus syriacus Chiffon – Frø

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider