Forum

Acer palmatum

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Asa Kalsø Hansen, 13. maj 2021 kl. 16.34

Hej!
Sidste år i juni 2020 plantede vi et Acer Palmatum træ, Ìniba-shidare. Det er ca 1 meter højt og har et flot rødt løv. Det står ca 2 m fra en bøgehæk og ved siden af et par roser.
I dag, da jeg kommer ud i haven ser jeg til min skræk at træet ser meget træt ud, det smukke røde løv hænger fuldstændig nedad!!
Hvad kan der være sket og kan jeg gøre noget for at redde det?
v.h.
Asa Kalsø Hansen

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 13. maj 2021 kl. 20.44

Det vil måske hjælpe med et foto. Men lige uden at kende din sort, så er det vist almindeligt, at løvet hænger på disse typer Acer.!? Jeg har selv en rød Acer på knap 2 m. der hænger bladene også, - uden det vækker bekymring.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 13. maj 2021 kl. 22.56

Hej Asa

Her er et billede af Acer palmatum Ìniba-shidare...
Jeg syntes ikke at bladene hænger meget jvf billede . HHvad rpræcist ser ket med din Acer, ved jeg ikke, men hvis jeg må gætte vil jeg gætte på at det er vandmangel, at enten rødder, eller stamme er blevet beskadiget. Du kan starte med at vande den. Men med det regn vi har fået børe det ikke være nødvendigt, vil jeg mene...

Når nu den ikke er ældre kan du sagtens kan grave den op og plante den igen. Lige for at konstatere at rødderne er intakt. Ellers har jeg ingen ide om hvad det kan være.

Så medmindre nogle har sprøjtet med plante gift, hvilket også er en mulighed, men det tror jeg ikke om dig :-)

Nyt svar til emnet »Acer palmatum«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Acer palmatum

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider