Forum

The Fairy rose

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. maj 2023 kl. 18.49

Jeg holder meget af the Fairy rose og har flere enkeltstående i farven pink og rød. Jeg vil købe nogle flere og meningen er at de skal hæve sig over nogle store hosta. Når jeg læser beskrivelsen af The Fairy, læser jeg bunddækkeroser? What? Mine er meterhøje med lange overhængende grene med tætsiddende blomster.
Forstår ikke rigtig BUNDDÆKKE for disse roser. Hvad er jeres erfaring?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 3. maj 2023 kl. 9.00

Hej Ingeborg Hansen

Min erfaring er, at man ikke kan stole på disse angivelser af højden for roser. Jeg købte roser af sorten Aspirin, som dengang blev angivet til at være lave roser (30- 50 cm). Men mine bliver ca. 1 meter eller mere.

Nu har jeg lige tjekket, hvad der står nu om dage, og nu står der faktisk om Aspirin, at hvis man holder den nede i højde, er den en fin bunddækkerose. Det har jeg vanskeligt ved at tro på. Men det er så lidt det samme som din Fairy.

Hvis du er glad for rosen, sådan som den trives hos dig, så er det jo bare godt ;-)

M.v.h.

Doris Møller

Nyt svar til emnet »The Fairy rose«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > The Fairy rose

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider