Forum

Oversigt over ukrudt

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 4. juli 2006 kl. 22.51

Jeg er nybegynder ud i havebrug og jeg har fundet ud af at der er meget ukrudt jeg ikke kender. og ikke finder ud af er ukrudt, før det er for sent (Jeg får de fleste planter/stauder fra private). I denne uges havenyt bliver der omtalt hjulkrone og andre som jeg ikke aner hvordan ser ud. Jeg søgte under plantenavnet her på siden og fandt et billede af én i blomst, men jeg vil også gerne have bladene med på billedet, så jeg kan nå at få det hakket væk inden det evt smider frø. Jeg fandt også ud af at omtale kan findes under næsten alle katagorier her på siden.

Er der nogen, der kender et godt link, hvor man kan se billeder af både blade og blomster på div ukrudt som vi har her i danmark og også gerne hvor der står noget med bortskaffelse af det. Her tænker jeg på at det er en god information at få, at man ikke skal smide mælkebøtteblomster på komposten.

1 af 17 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 5. juli 2006 kl. 0.40

"Den Virtuella Floran" er rigtig god. Her ser du fx hjulkrone:

linnaeus.nrm.se/flora/di/boragina/borag/boraoff.html

Også naturfotosiden BioPix er god:
www.biopix.dk/Search1.asp?Language=&Searchtext=Borago%20officinalis&Category=&q=hjulkrone

2 af 17 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 5. juli 2006 kl. 0.42

Og husk i øvrigt også på Googles fremragende billedsøgning:

images.google.com/images?q=Borago%20officinalis%20

Her er det en fordel at kende det latinske navn!

3 af 17 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 5. juli 2006 kl. 0.48

Nå ja, der er også denne her hvor der vises kimplanter og frø mm. af ukrudtet. Dog kan jeg ikke finde hjulkrone...

www.bayer.se/bayer/Internet_agro_dk.nsf/content/08F6!open

4 af 17 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Merete Vinje, 5. juli 2006 kl. 11.27