Forum

Foreslag søges

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 17. juli 2006 kl. 14.22

Jeg skal finde en egnet staude til mit bed.

Det handler om det hvide bed. Jeg søger en plante med store blade, det gør ikke noget den kan blive op til 80cm høj. Den skal stå i kanten af bedet til den ene side. Og den må gerne have hvide blomster.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Merete Vinje, 18. juli 2006 kl. 10.46

To forslag: En (hvid) syrisk rose eller en (hvid) flox.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 18. juli 2006 kl. 17.16

Hej Helle-Sofie
Der findes mange geranium, de tåler tør jord og er forrygende gode bunddækkeplanter, som sneglene ikke kan lide, desuden blomstrer de længe. Sorterne Geranium clarkei Kashmir White bliver 50 cm og blomstrer maj til august, Geranium phaeum Album bliver 60 cm og blomstrer juni–juli og så findes den almindelige skovstorkenæb, som geranium også hedder, Geranium sylvaticum Album i en hvid form, der bliver 60 cm og blomstrer i juni–juli. Jeg ville selv vælge Kashmir White, der er rigtig flot med kraftigt indskårne blade.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 20. juli 2006 kl. 15.37

Tak for de gode foreslag.

Jeg mener, at syrisk rose ikke tåler vind og har brug for meget sol? Forøvrigt kan den også blive meget høj ikke? Det kan blive et problem da det er i kanten af bedet og derfor vil skygge for de planter der er bag ved.

planten skal stå i kanten af et bed bed på den anden side er der en sti som igen på sin anden side har et bed med hosta og juleroser.

Både Floks og Geranium kunne være en fin løsning, men jeg hører også gerne andre gode forslag.

Mvh
Helle-Sofie

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 20. juli 2006 kl. 21.26

Hej Helle-Sofie
Skal de helst blomstre på denne tid af året?

SOLHAT findes i en hvid udgave (echinacea purpurea ''alba'') MARGURITTER, ASTILBE-mine blev købt i Netto for 10 kr pr plante sidste år og i forår har jeg suppleret fra Bilka's restsalg også til billig penge.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 20. juli 2006 kl. 21.33

Hej igen
solhat kan købes hos www.primafroe.dk (som frø, forståes) og ellers kan du prøve at kigge på www.lundhede.com og finde inspiration. De har mange billeder, og det synes jeg er rart når jeg støder ind i noget, jeg ikke kender i forvejen. De har også en god beskrivelse til hver plante, så du kan se hvordan den arter sig og hvordan den helst vil placeres.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 21. juli 2006 kl. 16.23

Tak for linket, jeg var lige inde og kigge. Men kan ikke finde ud af hvordan man finder billeder af planterne, øv

Det er ellers lige det jeg har brug for så jeg kan finde en mængde inspiration.

Hilsen Helle-Sofie

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 23. juli 2006 kl. 21.45

Hej Helle-Sofie
De billeder, der findes på hjemmesiden, findes ved siden af beskrivelsen. Det er dog ikke alle der har billeder ved. Men siden (www.lundhede.com) er god, fordi man ikke skal klikke på noget for at få billedet frem, det er bare at rulle dernedaf indtil øjet fanger noget interessant.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 24. juli 2006 kl. 11.08

Hej Winnie

Ja det fandt jeg så siden ud af, da jeg gik ind for at lede efter andre ting.

Hilsen Helle-Sofie

Nyt svar til emnet »Foreslag søges«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Foreslag søges

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider