Forum

Hortensia blomstrer ikke

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ellen Bernsted, 4. oktober 2008 kl. 22.06

For 5 år siden fik jeg en frodig blå hortensia,som skulde kunne trives i haven. Den kommer også hvert år med flotte grønne grene,men har ikke antydning af blomster. Den står i sur jord på solrigt voksested.og jeg klipper den tilbage om efteråret. Kan nogen sige mig, hvordan jeg får blomst i den?

Med venlig hilsen
Ellen Bernsted

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vinnie ;O), 5. oktober 2008 kl. 9.21

Hej Ellen

Du skal være forsigtig med at klippe Hortensia tilbage. Det gjorde jeg selv en overgang og mine Hortensia blomstrede heller ikke. Det gør de så tilgengæld nu, efter jeg er begyndt, først at klippe dem tilbage om foråret, når jeg kan se hvor der kommer skud på grenene. Problemet er at blomsterstanden dannes på et år gamle grene, og når man så klipper planten tilbage klipper man jo de skud af, hvor der egentligt skulle komme blomster. Prøv at vente til foråret og se om ikke det virker, det gjorde det i hvert fald for mig. Husk kun at klippe ned til det første lille grønne skud.

God fornøjelse

Nyt svar til emnet »Hortensia blomstrer ikke«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hortensia blomstrer ikke

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider