Forum

Hvordan og hvornår flyttes bedst en havehibiscus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Trine, 8. september 2003 kl. 15.14

Vi har en meget gammel havehibiscus (ca. 30 år) stående udendørs i haven (sydvendt). Den er dog blevet så stor, at placeringen ikke er praktisk længere, og vi vil derfor gerne have den flyttet. Hvordan og hvornår gør man "bedst" det?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malfrid Christensen, 14. april 2006 kl. 14.28

Kan jeg plante en Hibiscus op mod en mur der vendet mod vest, eller skal den stå fri.

er Hibiscus en surbeds plante og, hvordan skal der passes

med venlig hilsen
Malfrid Christensen
Samsøgade32
7430 Ikast E-mail adresse er malfrid@mail.dk

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Fehmarn, 27. august 2006 kl. 17.36

Jeg har fået en have hibiscuc plantet i en krukke kan den over vinter ude eller skal den ind
Med venlig hilsen
Lene Fehmarn
Sabro
lene@fehmarn.dk

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Andersen, 4. december 2006 kl. 21.54

Hvor kan jeg læse besvarelserne?

Det drejer sig om flytning af havehibiscus.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 5. december 2006 kl. 20.40

Hej Eva
Hvis der havde været besvarelser til ovenstående spørgsmål, ville de stå her. Men det ser ikke ud til at nogen har kunnet svare på det.

Hvis du skriver ''hibiscus'' eller ''syrisk rose'' oppe i søgefeltet får du en del links frem som du kan prøve at kigge igennem for at se om du kan finde svaret der.

Med venlig hilsen
Winnie

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 6. december 2006 kl. 21.51

Egentlig tror jeg godt du kan flytte den nu med det milde vejr vi har, hvis du vel og mærke kan få meget rod med, ellers skal du nok vente til foråret, hvor busken kan danne nye rødder.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina, 11. september 2009 kl. 8.57

Ang flytning af Hibiscus

Jeg har en meget gammel en af slagsen og forige efterår skulle vi lave haven om... vi gravede den fri med masser af jord omkring og så flyttede vi den bare... Den står som en drøm og blomstrede allerede i fuld flor første år den var flyttet, man kan ikke se på den den har været flyttet...

Nyt svar til emnet »Hvordan og hvornår flyttes bedst en havehibiscus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvordan og hvornår flyttes bedst en havehibiscus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider