Forum

Myrer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: TOT Gregersen, 7. juli 2012 kl. 18.41

Jeg har myrer hvert år i nogle få blomster i min havestue (Syrisk Rose). Jeg har prøvet brun sæbe, kanel og bagepulver. Har læst om Kisel på nettet fra 2008; det er jo et kosttilskud, så det kan vel ikke være skadeligt?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofie H., 11. juli 2012 kl. 10.48

Jeg har med held kommet myrerne til livs med de gode gamle husråd - Jeg brugte kaffegrums. Dog har jeg fornylig haft problemer med et større antal myrer og søgte derfor hjælp udefra.
Jeg fandt www.myrer-myre.dk, som bekæmpede dem med miljøgodkendte bekæmpelsesmidler.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 11. juli 2012 kl. 11.02

Hvad er "miljøgodkendt"?

Miljøstyrelsen skal godkende alle pesticider i Danmark - også de mest giftige er godkendte af Miljøstyrelsen.

Der er ikke oplyst noget om særlige miljøhensyn i de metoder / midler, som anvendes af selskabet bag myrer-myre dot dk.

Derfor kan virksomheden ikke anbefales ud fra særlige miljøhensyn - f.eks. økologisk bekæmpelse.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 11. juli 2012 kl. 12.17

www.nyttedyr.dk har et helt ufarligt/ikke giftigt bekæmpelsesmiddel:
www.nyttedyr.dk/Pages/Soegning.aspx?q=myrer
.. som jeg med held har benyttet i midtergangen i mit drivhus.

Men jeg antager at der skal være knastørt hvor det benyttes, da det virker ved at udtørre myrerne.

Peter

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 11. juli 2012 kl. 12.32

Du kan købe det samme produkt brugsen, her hedder det diatometjord og koster kr. 49,- for den samme mængde. Kisel og diatometjord er det samme. Man kan også bruge kisel til at klare væsker med så det er næsten spiseligt.

Der

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 11. juli 2012 kl. 12.38

Hvis man googler diatomet jord skal det være i to ord.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus K, 24. september 2012 kl. 10.01

Hej Gregersen,
eventuelt prøv med kanel og appelsinskral. Det for myrene til at løbe en lang bue rundt om :)
Kilde: myrebekaempelse-hjaelp.dk/myrebekaempelse

Nyt svar til emnet »Myrer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Myrer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider