Forum

Hvad med ECOstyle – midler mod ukrudt og ska

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 3. juli 2004 kl. 21.24

Når man kigger på ECOstyles hjemmeside, www.ecostyle.dk/produkter/hh/index.asp, ser deres produkter meget rene og "naturlige" ud. Er der nogen der kender noget til produkterne, dvs. om de virker tilfredsstillende, og om de virkeligt er så miljøvenlige, som det fremgår af hjemmesiden?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bengt Petersen, 4. juli 2004 kl. 0.28

Jeg har fået at vide, at man ikke må bruge kvælstofgødning til Jordbær! hvad skal skal man bruge i stedet?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 4. juli 2004 kl. 12.04

Hej Bengt

Vær venlig at oprette en ny tråd, når det er et helt ny emne!

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Madsen, 9. marts 2009 kl. 21.43

Ved at spare på kvælstofgødningen i jordbærbedet, undgår du at dine jordbærplanter får for kraftig vækst og danner for mange blade.

For mange blade giver et fugtigt miljø med skygge og gode vækstbetingelser for skimmel. Bærrene kræver desuden sol for at modnes ordentligt.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Madsen, 9. marts 2009 kl. 21.59

Jeg kender mest til Ukrudtsfri/TopGun, der er lavet på planteolie (cocosolie). Der er primært tale om nonánsyre, en mættet fedtsyre, der er blandbar med vand.

I planterne trænger Ukrudtsfri ind i cellevæggen, hvor den gør denne utæt, så vandet fordamper fra planten.

Effekten er størst i fuld sol, hvor selv større planter ligger slapt hen ad jorden after 3–4 timer.

Der er altså tale om en fysisk skade af et stof, der er almindelig i cremer o.lign.

Det fedter lidt på belægninger, men det forsvinder i regnvejr.

Ingen sikkerhedsforskrifter/ fare overfor dyr.

Jeg har som opr. miljøbiolog fuld tiltro til produkterne.

man ville formentlig kunne stege frikadeller i stadset uden risiko.

Der er mig bekendt ikke søgt om godkendelse i økologisk bedrift, men en anvendelse ville være nærliggende, hvor hakkejern o. lign. ikke er rentabel.

Jeg har under hvepse beskrevet et andet produkt fra samme forma.

Nyt svar til emnet »Hvad med ECOstyle – midler mod ukrudt og ska«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvad med ECOstyle – midler mod ukrudt og ska

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider