Forum

Syrisk rose

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Janni Landgren, 25. juli 2014 kl. 7.28

Hvorfor springer min syriske rose ikke ud. Den blev flyttet i efteråret pga dårlig vokseplads, der ikke lod den komme til sin ret. Den er ikke død, da alle grenene stadig er friske og grønne bag barken. Men der er ikke kommet et eneste blad. Kun nogle grønlige knolde, som jeg i starten troede var knopper. Er der nogle der kan hjælpe, da det er en arv fra min afdøde far, som jeg meget gerne vil have skal overleve?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 25. juli 2014 kl. 9.06

Lad den stå i fred og håbe på at den kommer til foråret , syrisk rose er normalt meget let at flytte og du har som man skal flyttet den om efteråret , du har forhåbeligt klippet ca halvdelen af det der er over jorden væk så toppen passer til den noget reduceret rod....................og husk syrisk rose vil helst stå et tørt sted , undgå vanding...kun i meget tørre perioder.........

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Poulsen, 25. juli 2014 kl. 18.23

Enig i skyggeting. Har to placeret på henholdsvis skygge og solside. Det er nemt at se hvilken der trives bedst. Begge har det dog ganske fint..

Nyt svar til emnet »Syrisk rose«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Syrisk rose

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider