Forum

Hvad er der i vejen med mine roser?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 14. maj 2018 kl. 18.18

Mine roser er sikkert som så mange andre kommet godt igang på record tid. Men de begynder at visne, og blive gule nogle steder.
Det meste af planten ser grøn og sund ud, men nogen steder bliver de somsagt gule. Begge jeg har står i krukker (store)

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 14. maj 2018 kl. 18.19

Her et nærbillede af et blad

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 14. maj 2018 kl. 20.10

Et rosenstråleplet angreb i udbrud. Pil de gule blade af, og husk dem på jorden.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 16. maj 2018 kl. 10.52

Tak, kan jeg gøre andet ? selvom jeg piller alle de gule blade af kommer der stadig nye gule blade.
Mvh Jens

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 16. maj 2018 kl. 13.10

Er drænhullet stoppet?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 16. maj 2018 kl. 20.36

Har du husket at skifte jorden/ompotte? Og vande? Og gøde?

Mine potteroser er godt på vej (undtagen skravlet, der døde i frostvejret), og de har ikke gule blade, men de vil gerne vandes. (Enten morgen (ved solopgang cirka) eller aften (Når der er skygge) og i jorden- aldrig på bladene.)

Men mine står ret tørt øst-syd-vendt. Så de har sol den halve dag. Men derfor vil de alligevel gerne have vand.

Mvh
Tine- og min klatrerose er godt på vej- til at gro ud af sit træ.

Nyt svar til emnet »Hvad er der i vejen med mine roser?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvad er der i vejen med mine roser?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider