Forum

Bladene visner på mit lille piletræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette, 23. maj 2005 kl. 8.08

For ca. 1 måned siden, fik jeg en lille hængepil foræret og den er virkelig sprunget ud siden da. I denne weekend er mange af bladene faldet af og alle de små skud og blade er blevet gullige og har mange sorte pletter.

Hvad kan det være?

Hvad gør man egenligt når grenene når jorden, skal man så klippe dem af?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Vogler, 29. juli 2006 kl. 21.50

Jeg har samme problem, men med et lidt ældre piletræ.

I den kolonihave jeg overtog for et par år siden stod der et piletræ på ca. et par meter, og det er siden groet godt, men nu i år er der sket en meget tidlig visning af bladene og den har fået nogle sorte småpletter på nogle af de unge grene. -ja, hvad er det, og hvad kan der gøres.

BV

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anette Rasmussen, 3. juli 2007 kl. 13.00

Hjælp mig og mine hængepile.

vi har vores hængepile på trejde sommer og de vokser godt og er flotte. men nu er yderste grene helt gule og brune og mange visner. hvad gør vi ved dem? vi vander og pusler omkring dem. men det hjælper ingenting. er der nogle som ved hvad man kan gøre ved dem bortset fra at fjerne dem?

a.r.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Vogler, 3. juli 2007 kl. 19.38

Hej
Jeg har en troldpil, som gør det samme.

Den er også 3 år, og sidste sommer, da jeg observerede det, klippede jeg den meget ned,
men det har ikke givet resultat, da det stadig se lidt "sygt" ud. Så jeg er også meget interesseret
i nogle kommentarer til, hvad det kan skyldes
Birgitte

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Korsbakke., 17. oktober 2008 kl. 16.37

Hej.

Og er der nogle af jer som der kan fortælle mig om af jer som der har en visne piletræ som jeg kan bruge som i ikke kan bruge mere, og sådan en bruger som en Juletræ, og det skal en der er ligeså høj som en 13års dreng måske lidt høje, og hvis nogle af jer som har sådan som jeg gerne må få gratis, og så vil jeg blive meget glad,

Kærlig Hilsen Fra John korsbakke.

Højtoft Granvej 6
2880 Bagsværd

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Korsbakke., 17. oktober 2008 kl. 18.06

Hej.

Og er der nogle en af jer som der kan fortælle mig om en af jer som der har en visne piletræ som jeg kan bruge som i ikke kan bruge mere, og som i ikke kan sælge, og som i har i en bunke sammen de andre visne ting, og sådan en bruger jeg som en juletræ, og det skal være en som der er ligeså høj som en 13års dreng måske lidt høje, og hvis der nogle en af jer som der har sådan en som jeg gerne må få gratis, og så vil jeg blive meget glad.

Kærlig Hilsen Fra John Korsbakke.

John Korsbakke
Højtoft Granvej 6
2880 Bagsværd

E-mail Adresse john.nielsen.korsbakke@mail-online.dk

Telefonnummer 44441309

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Korsbakke., 21. oktober 2008 kl. 0.51

Hvordan jeg fat i en visne piletræ.

Og er der nogle af jer som der kan fortælle mig om en af jer som der har en visne piletræ som jeg kan bruge som i ikke kan bruge mere, og som i ikke kan sælge, og som i har i en bunke sammen med de andre visne ting, og for sådan en visne piletræ bruger som et Juletræ, og sådan en visne piletræ sætter jeg en Juletræfod på, og jeg laver selv en Juletræfod af træ, og jeg sprøjter sådan en visne piletræ med grøn Spray, og bagefter sætter jeg dimser på til at hingger Julepynt på, og jeg sætter også Elektriks Julelys på, og jeg sætter også en Julestjerne på Toppen af træet, og det bliver rigtigt flot Juletræ kan i tro, og det skal være en visne piletræ som der er ligeså høj som en 13års dreng måske lidt høje, og det skal være en visne piletræ med mange grene på, og hvis i har sådan en visne piletræ som jeg gerne må få Gratis, og hvis i har sådan en visne piletræ, og så vil jeg blive meget glad.

Kærlig Hilsen Fra John Korsbakke.

E-mail Adresse john.nielsen.korsbakke@mail-online.dk

John Korsbakke
Højtoft Granvej 6
2880 Bagsværd

Nyt svar til emnet »Bladene visner på mit lille piletræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Bladene visner på mit lille piletræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider