Forum

Hortensia

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Michala Hart-Hansen, 22. juli 2023 kl. 22.38

Hvorfor ser mine hortensia så triste ud, selvom jeg passer dem, de har slatne blade og blomster? Er de syge eller hvorfor ser de så sørgelige ud fortiden

Hvorfor ser mine hortensia så triste ud, har lige købt en lille fin hortensia og plantet den og gødet den, men de sidste par dage ser bladene slatne ud og det samme gør blomsterne 🥲😔 hvad fejler de

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. juli 2023 kl. 23.30

Et billede eller flere ville hjælpe på vores råd.
Er det gamle planter som står i jord? Krukker?
Kan det være mosegrise? Flere oplysninger ønskes.
Ingeborg

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michala Hart-Hansen, 22. juli 2023 kl. 23.40

Sådan ser mine hortensia ud

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michala Hart-Hansen, 22. juli 2023 kl. 23.40

Sådan ser mine hortensia ud

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michala Hart-Hansen, 22. juli 2023 kl. 23.43

Synes de ser triste ud, har nogle gode venner som selv har have og hortensia og de har hørt og læst og der er syge hortensia fortiden med hvide pletter bag på blade

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. juli 2023 kl. 18.52

Savner svar om de er nyindkøbte? Gamle plantet tidligere? Stået i for meget vand? Rådnede rødder? Sådan ser mine hortensier, købt i discountbutik i foråret ikke ud. De er plantet i en spand med huller og vandes jævnligt fordi de står under terassetaget.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 23. juli 2023 kl. 23.35

Jeg har altid troet at hortensia var rimelig hårdførende og læste at de både var til sol og dyb skygge. Men efter at have forsøgt mig med dem som det lokale supermarked solgte gik det galt.

Østsiden, hvor der kommer morgensol trives de ikke og i fuld sol hellere ikke. Men da jeg fik en i værtindegave til min fødselsdag og satte den på nordsiden af huset, hvor den med garanti ikke får sol trives den rigtig godt . Det havde jeg godt nok ikke truet om den.

Nyt svar til emnet »Hortensia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hortensia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider