Forum

Muldvarpe uønskede eller ok?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. august 2023 kl. 9.02

Jeg har et lidt ambivalent forhold til muldvarpe, især efter at vi har fået en robot til plænen. Dels på grund af kablerne, som de kunne ødelægge, dels på grund af at robotten kunne køre ind i store skud og ødelægge knivene.
Jeg bruger en speciel og nem fælde, som rager op over jorden, idet den "farlige" del sættes ned i hullet. Man sætter en spand over fælden. For at robotten ikke skal skubbe spanden væk, må der lægges noget tungt oven på spanden.
Jeg har gjort det lidt nemmere: i stedet for at lægge sten ovenpå spanden, med fare for at de vælter ned over robotten ved sammenstødet, har jeg:
1. Boret huller tæt ved spandens bund, sat en jernstang igennem ved hullerne. 2. Støbt en kage af cement over jernet. Nu kan jeg nemt tage spanden op for at tilse fælden uden at få snavsede fingre. Se min primitive tegning.
Ps. Jeg er glad for de fine muldvarpeskud inde i bedene. Dejlig jord til krukker

Nyt svar til emnet »Muldvarpe uønskede eller ok?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Muldvarpe uønskede eller ok?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider