Forum

Hvor visner det på den ene side?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jonas Kristensen, 20. august 2023 kl. 17.29

Hvorfor visner træer, buske og hæk kun på den ene side ?

Alt er visnet hvis det står mod vest. Det gælder træer, buske og hæk.

Der har været meget vind og regn fra vest, men ikke hagl eller andet vildt. Det drejer sig ikke kun I min have, men i hele byen har jeg set det samme.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 20. august 2023 kl. 22.07

Hej Jonas.

Hvis hele byen er ramt må det være et vejrfænomen, der har været på spil. Og du skriver at det kun er fra vest at træer, buske og hække er beskadigede, skyldes det nok den voldsomme vind vi havde fornyligt, hvor den tog træer og andre ting med sig.

Ellers har jeg ingen andre forklaring til dig .

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jonas Kristensen, 20. august 2023 kl. 23.13

Godt bud. Mit bud har også været, at vinden har taget noget med sig, som har skadet planterne.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. august 2023 kl. 8.16

Må vi få at vide, hvor i landet du bor?
Ingeborg

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jonas Kristensen, 21. august 2023 kl. 8.23

Det er Vester Hassing. Jeg har set det samme i Gandrup (naboby).

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. august 2023 kl. 8.58

Vendsyssel har været udsat for både blæst og sol. Begge dele har tørret bladene ud. Hvis der fortsat bliver lunt i nogle uger, vil du se nye knopper, så du behøver ikke at frygte at planterne går ud.
Lad os høre, hvordan det går, for det er for tidligt at gå i vintertilstand.
Hvis det er vigtige planter, kunne du eventuelt give en smule gødning og evt. vande, hvis der bliver tørt.
Ingeborg

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 21. august 2023 kl. 15.57

Det samme ser jeg i Nordsjælland. Jeg har også tilskrevet det vejret. Måske skyldes det den hårde blæst. Normalt kommer vores efterårsstorme når de fleste træer har mistet bladene eller er ved at tabe bladene.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 21. august 2023 kl. 15.57

Det samme ser jeg i Nordsjælland. Jeg har også tilskrevet det vejret. Måske skyldes det den hårde blæst. Normalt kommer vores efterårsstorme når de fleste træer har mistet bladene eller er ved at tabe bladene.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. august 2023 kl. 12.58

Jeg har lige kigget på vores store hjertetræ. Her er det også gået ud over træets blade mod vestsiden. De visner og falder af. Jeg ved at de kommer igen. Jeg bor ved Fredericia.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Hvor visner det på den ene side?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvor visner det på den ene side?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider