Forum

Hawaii Plante

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Fin Rosenløv, 3. maj 2008 kl. 17.45

Hej.

Min hustru har en Hawaii blomst, og den har stået og haft det meget godt indtil for nylig.

Bladene begynder at visne (blive gule) og de er blevet utroligt klæbrige (fedtede)
Er der noget jeg kan gøre for at redde den, eller det der er tilbage?

På forhånd tak.

Finn

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 3. maj 2008 kl. 19.08

Et gæt er at den har lus eller nok nærmere spindemider, de skal bare ha nogen på frakken skal de, så skal den nok komme sig igen.

Anne

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Rosenløv, 3. maj 2008 kl. 23.02

Hej Anne.

Tak for svaret... Men hvad skal jeg give dem på frakken med? Jeg kan jo ikke så godt stille dem op ad en mur og skyde dem. *s*

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 4. maj 2008 kl. 19.54

Aj, hvis der blev taget et par gode foto af det kunne det da blive helt sjovt :-)
Insektsæbe, eller lav den selv: brun sæbevand med lidt sprit i, og sprøjt den. eller gør som nogen (jeg siger ikke hvem på denne side der ikke anbefaler gift) en plantespray mod utøj.

Ude i kolonnen til venstre kan du klikke på skadedyr og plantesygdomme. God jagt.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 5. maj 2008 kl. 21.10

Du kan også lægge den ud på græsplænen, i skyggen, en dags tid. Så søger utøjet på din plante andre græsgange.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Julie Busk, 4. november 2008 kl. 9.18

Jah de er meget fine

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grenbabber Johnson, 29. marts 2009 kl. 20.05

Jeg synes da det ville være en god ide at skyde dem :) Og så kan du jo filme det og lægge det ud på youtube. Det ville der være mange mennesker der ville få en griner over.

Hilsen Rasmus 14 år.

Nyt svar til emnet »Hawaii Plante«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hawaii Plante

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider