Forum

Hængepil

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rie Mikkelsen, 28. juni 2011 kl. 11.08

For 2 år siden købte vi et dejligt sommerhus i Fuglslev, det bedste var dog en skøn hængepil. Desværre var træet allerede i 2010 temmelig 'tyndbenet', - tabte mange blade tidligt; men om efteråret havde det stabiliseret sig. I år ser det endnu værre ud, mange nøgne grene - blade der krøller, jeg kan ikke sige at det drejer sig om skadedyr, men jeg tror heller ikke det er rust (har læst om dette). Er der nogen, der har et bud på hvad der kan gøres - hvis det skal beskæres - hvornår gør man det så?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rie Mikkelsen, 28. juni 2011 kl. 11.11

sådan så træet ud i 2009

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 28. juni 2011 kl. 16.25

Fortvivl ikke, det er meget normalt at grene fryser på guldhængepilen. At dømme efter stammetykkelsen ser det ud til at være en halvgammel sag. Jeg klipper mine gamle hængepil tilbage hver vinter, så der kun står den nøgne stamme. Tidligt på foråret kommer de nye skud og i løbet af kort tid står den med meterlange skud, der hænger ned ad stammen.

Jo flere år de har fået denne behandling, jo mere dekorative bliver stammerne, når man har klippet årets tilvækst af om vinteren og der er ingen visne grene at se på om sommeren.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rie Mikkelsen, 28. juni 2011 kl. 17.24

Hej Villy, det var et dejligt positivt svar; det vil jeg prøve. Hilsen Rie

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 28. juni 2011 kl. 19.36

Sådan ser den ud i dag efter at være skåret helt tilbage i vinter.

Nyt svar til emnet »Hængepil«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hængepil

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider