Forum

Hjortetrøst

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 14. september 2021 kl. 10.53

Hej, kan nogen sige mig, om det er bedst at så hjortetrøst (Eupatorium cannabium) om efteråret eller om foråret? Hvor dybt skal den sås?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 14. september 2021 kl. 13.06

Da jeg havde en af de "vilde" i min gamle have sået den sig selv næsten alle vegne, så jeg vil tror at du bare kan nøjes med lige at dække den med lidt jord. Du kan også dele den gamle plante.

Hvis det er "staude typen", der bliver meget høj ved jeg ikke om den kan sås, men prøv det.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 14. september 2021 kl. 13.10

PS på Camilla Plus hjemmeside, hvor den sælges står der at den så sig selv villig.. Og hvis den høre til de planter, der skal have kulde for at spire ville jeg så den nu.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 14. september 2021 kl. 19.29

På denne hjemmeside står der lidt om hvordan du sår hjortetrøst. Frøene have vinterkulde

staudecafeen-staudecafeen.blogspot.com/2011/11/vinter-saning-af-staude-fr-kursus.html?m=1

Nyt svar til emnet »Hjortetrøst«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skovhave, flerårige grønsager og permakultur > Hjortetrøst

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider