Forum

Vinterdyrkning med LED?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 19. oktober 2013 kl. 11.47

Er det muligt at vinterdyrke med en LED pære? Jeg har en PRO Plant 6 pære ( lidt i tvivl, men husker det sådan).

Det skal foregå i kælderen ved et lille østvendt vindue - så begrænset dagslys, men dog nok til at chili kan overvintre og endda sætte lidt frugt.

Det jeg gerne vil forsøge mig med, er vintergrønt drys til hønsene : purløg, græs, spiregrønt fra diverse frø o.l. Forslag modtages med taknemmelighed.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 19. oktober 2013 kl. 14.01

Hej Lene

Det er bare at gå i gang - det kan du sagtens :)

Men et supergodt vintertilskud til dine høns er at spire hvedekerner, som får et enormt vitaminindhold, når de spirer, og hønsene er ret vilde med dem. Så der er ikke grund til at begynde med jord og den slags, og du behøver heller ikke LED til spirerne.

Og så kan du jo lave lidt hyggeplanter til dig selv ved siden af... Jeg begynder at så de første chilier lige om lidt!

Mvh
Anja

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 19. oktober 2013 kl. 14.28

Så vil jeg gå i gang med at rydde op - så der bliver plads!!! Har lavet lidt spirede hvedekerner - og du har ret Anja - hønsene elsker det, men jeg vil gerne have noget grønt til dem også. Tænker at det betyder noget for blommens flotte orange farve - eller??? Nu har jeg kun tre styk, så der er overkommeligt.

Havde slet ikke tænk at det er muligt at så chili allerede nu. Det er da en god ide - sidder alligevel og tænker på næste års tilsåning i køkkenhaven. Og lidt jord under neglene er da mere produktivt :)

Nyt svar til emnet »Vinterdyrkning med LED?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Vinterdyrkning med LED?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider