Forum

Citrus ned brune kanter på bladene

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 23. juli 2014 kl. 13.09

Her en et hjemmesåede citrus, vistnok citron. Den er mere end et år gammel og har nu brune Kanter so. Ses på billedet. Kan jeg få et råd ? Mangler den næring mon? Venlig hilsen KL

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 23. juli 2014 kl. 19.45

Det vil nok være en god idé, hvis du giver planten en ny potte og noget nyt jord, måske blandet med kalkfrit sand, de gule kanter tyder på, at planten har været overvandet og jorden er blevet sur, når en citrus bliver holdt til den tørre side blomstrer den mere. Hilsen Henry G.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 24. juli 2014 kl. 7.56

Tak for rådet Henry G, det giver god mening jeg planter om og passer på med vandet. Venlig hilsen Karin

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Nielsen, 24. juli 2014 kl. 14.06

Jeg har også en selvsået citron derhjemme, som er 3 år gammel. Jeg har fundet ud af at den godt kan li at tørre lidt ud i jorden ind imellem og så er den glad for citrusgødning. Jeg har kun plantet min om en gang i den tid jeg har haft den. Jeg skal dog have lagt et billede ind da jeg godt vil have råd til beskæring af den :) Men den får altså en pæn mørkegrøn farve i bladene af citrusgødning og regelmæssig halvtør jord.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Nielsen, 24. juli 2014 kl. 14.07

Og så vander jeg min i en underskål hvilket den også har bedre af så stængelen ikke får vand og gødning :)

Nyt svar til emnet »Citrus ned brune kanter på bladene«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Citrus ned brune kanter på bladene

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider