Forum

Amaryllis

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anny Holtegaard, 31. juli 2009 kl. 18.20

Er der andre der har været ude for at blomsten vælter, altså ikke potten med planten, men selve blomsterstænglen, det er som om blomsterhovedet bliver for tungt og så "Knækker" stænglen. Jeg har været ude for det flere gange og det er sørme ærgerligt

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 2. august 2009 kl. 21.23

Der er vist ikke så meget andet at gøre ved det end at klippe stænglen af og nyde den i en vase istedet.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte H., 2. august 2009 kl. 21.50

Ja, det sker desværre ofte at stænglen på især de nyere hybrider knækker. De nye sorter er ret tunge i blomsterne og da vi som regel ikke kan give dem optimale lysforhold inde i stuerne vil de vokse sig længere i stænglen.

Det bedste råd er at anskaffe nogle blomsterpinde af passende længde og binde stænglen fast dertil.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Jensen, 23. januar 2010 kl. 10.27

Hej
Har 2 potter med amaryllis med flotte blomster, hvad gør jeg lige når de begynder at visne.

Er det rigtig som jeg har læst at man vander under blomstering en gang i ugen ca og efter afblomstering vander man ikke og klipper heller ikke blomster stænglen af, når man er hen en gang i sidst i marts og april kan man tage den ud i haven både i potte eller i jorden bare det er frostfrit, så er det lige jeg spørger om man så også vander der eller hvad.

Vil de komme til at blomstre om sommeren også ?

MVH. Charlotte

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Jensen, 23. januar 2010 kl. 10.28

Hej
Har 2 potter med amaryllis med flotte blomster, hvad gør jeg lige når de begynder at visne.

Er det rigtig som jeg har læst at man vander under blomstering en gang i ugen ca og efter afblomstering vander man ikke og klipper heller ikke blomster stænglen af, når man er hen en gang i sidst i marts og april kan man tage den ud i haven både i potte eller i jorden bare det er frostfrit, så er det lige jeg spørger om man så også vander der eller hvad.

Vil de komme til at blomstre om sommeren også ?

MVH. Charlotte

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. januar 2010 kl. 11.10

Prøv lige at læse dette svar fra hus og have .

www.husetoghaven.dk/kunder/cyberia/artikler.nsf/0/D09B95482E42C357C1256D9A004ED166!OpenDocument&Print=1

Eller denne tråd, om jeg dog ikke har nærlæst selv .

www.havenyt.dk/forum/fri_debat/847.html .

Hvis ikke skriver du bare tilbage og så skal jeg nok lede videre

Nyt svar til emnet »Amaryllis«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Amaryllis

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider