Forum

Kommentarer til »Hvordan bekæmpes stankelbenslarver?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan bekæmpes stankelbenslarver? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mosegaard, 25. april 2004 kl. 6.45

Bekæmpelse af stankelbenslarver kan ret effektivt udføres med et naturprodukt, VECTOBAC – forhandler GARTA 70330301, produktet udsprøjtes i regnvej sidst på dagen i løbet af oktober og arealet kan evt. efterbehandles i april. Midlet er godkendt i økologiske bedrifter.

En undersøgelse af behovet / doseringsmængden udføres på følgende måde :
Et ca. 1 meter langt kloakrør (110 mm) sættes 10 ned i jorden og fyldes med en saltvandsopløsning. Efter 10–15 min. "popper" laverne frem på jordoverfladen og det kan herefter vurderes om der et reelt behov for bekæmpelse.

Med venlig hilsen
Mosegaard Skovbrug

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carl Meyer, 17. maj 2005 kl. 12.48

Hvordan kan jeg se at der er tale om stankelbenslarver?. Min græsplæne er angrebet af en larve, som er ca. 3 cm lang og mørk, den er overalt i plænen i denne tid. Stæren og gråspurven spiser dem gerne.

Nyt svar til emnet »Hvordan bekæmpes stankelbenslarver?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan bekæmpes stankelbenslarver?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider