Forum

Kommentarer til »Findes der en afart af ramsløg?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Findes der en afart af ramsløg? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mettekanel, 28. juni 2004 kl. 14.43

Er der nogen som ved hvad det fine ret mørke lilla løg hedder som dufter dejligt langs åer og vandløb netop nu?

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 28. juni 2004 kl. 23.35

Det kunne være skovløg. Skovløg kan spises og smager ganske udmærket af løg. Her er en omtale på den udmærkede "Virtuella floran" fra Sverige:
linnaeus.nrm.se/flora/mono/allia/alliu/allisco.html

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Juul, 19. maj 2007 kl. 12.24

I min have gror der nogle blomster, der ligner ramsløg til forveksling, dog er blomsterne gule, men løglugten er meget stærk, hvis man plukker et blad og nulrer det mellem fingrene, og de breder sig ved selvsåning. Er det monstro en variant af ramsløg? Og er de mon spiselige? Er der nogen der kan give mig svar?

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 19. maj 2007 kl. 13.29

Hvis det er en korsblomstret plante, er det muligvis løgkarse. Den blomstrer nu, er gul, sår villigt sig selv og lugter meget af løg, hvis man nulrer et blad.

Mvh Hans

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kjeld Bjerrum Jensen, 1. juli 2007 kl. 14.02

Vi har den også (Vejle-området) Den er meget smuk med store gule ramsløg-lignende blomster, og den breder sig kraftigt.

Og den ligner i hvert fald ikke de bileder af løgkarse man finder på nettet!

Kjeld

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vita Rasmussen, 15. maj 2009 kl. 15.31

Jeg har en løgplante der ligner ramsløg til forveksling, har samme lugt, højde, og bladene ligner også, men blomsten er gul, hvad er det?

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inger Gaarde, 29. maj 2009 kl. 8.58

Jeg er vildt interesseret i at få skovløg i min have.

Er der nogen der ved, hvor man får fat i nogle? Jeg har søgt på nettet og der er masser af beskrivelser, men ingen salgssteder.

Jeg bor i Midtjylland, så hvis der er nogen i nærheden, der har en plante, kommer jeg gerne med skovl og spade :-D.

Mvh. Inger.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vita Rasmussen, 29. maj 2009 kl. 16.49

Jeg tror bestemt ikke det er skovløg, jeg har været på en hjemmeside med billeder, den har et løg, og breder sig også villigt, men jeg har ikke mod til at smage på den
mvh vita

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inger Gaarde, 31. maj 2009 kl. 19.21

Den lyder som skovløg, skriver jeg uden at være helt sikker.

Jeg så programmet "frilandshaven" i sidste uge og der havde de planten med ;-)

Nyt svar til emnet »Findes der en afart af ramsløg?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Findes der en afart af ramsløg?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider