Forum

Kommentarer til »Kan min Dipladenia tåle frost – den opgives til zone 9–11?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan min Dipladenia tåle frost – den opgives til zone 9–11? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Moestrup, 12. februar 2014 kl. 5.20

Til Karna: Så vidt jeg kunne læse på engelske hjemmesider, er dipladenia og mandevilla to forskellige slægter. Men den, der sælges herhjemme skulle rigtigt nok være mandevilla, den har større blade og mere slyngende vækst, hvor dipladenia er mere busket.
Nå, nok om det, jeg købte den også i sommers og jeg har aldrig været ude for en så sund plante! Den har stået saftig grøn lige siden den blev købt og blomstret uafbrudt, selvom der selvfølgelig kun er få blomster nu.
Den står i verandaen i mit sommerhus og temperaturen har været helt nede på -0.4. Ikke om det rør den. Jeg er spændt på hvor længe den kan holde, men jeg synes det er imponerende hvor meget kulde, den kan klare. Der er mellem 0 og 5 grader det meste af vinteren i min uopvarmede veranda, og den ser lige så lykkelig ud som i sommers. Sært for en tropeplante, men det er måske fordi den er så forædlet at den ikke er så sart mere.

Nyt svar til emnet »Kan min Dipladenia tåle frost – den opgives til zone 9–11?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan min Dipladenia tåle frost – den opgives til zone 9–11?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider