Forum

Kommentarer til »Findes der er alfabetisk opslagsværk om giftige planter og bær?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Findes der er alfabetisk opslagsværk om giftige planter og bær? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 8. december 2015 kl. 7.17

Per Mølgaards bog kan jeg anbefale, da den koncentrerer sig om de "reelt farlige", giftige planter og er krydret med mange anekdoter.

Det du efterlyser, "bogen med alle giftige planter" findes ikke, da så mange planter er "giftige" i en eller anden grad.

"Giftige planter" er jo ikke defineret videnskabeligt med f.eks. en LD50 dosis eller lignende - det er indholdsstofferne der imod ofte.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne Mortensen, 14. december 2015 kl. 9.58

Jeg synes også Per Mølgaards bog om giftige planter er fantastisk. Den er meget grundig og omhandler bl.a. symptomer for forgiftning og behandling, både for mennesker og dyr - og så er det en stor flot bog man får lyst til at læse i.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 14. december 2015 kl. 19.42

Hvem har udgivet bogen? hvad koster den?.
Ville det være en bog som pædagoger kunne bruge.?

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 15. december 2015 kl. 21.14

Desværre så har min kone købt mine julegaver i år , for ellers var det da et oplagt julegave til mig. Den lyder til at være meget spændende og omfattende og jeg kan ikke mindes at der nogensinde har været skrevet en bog om dette emne .

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 15. december 2015 kl. 21.31

Bogen ser spændende ud og havde også stået på min ønskeseddel hvis jeg havde kendt til den.
Men som Tom skriver, findes bogen med alle giftige planter ikke. I en almindelig parcelhushave er der blot 3- 5 planter, som ikke er giftige for hverken dyr eller mennesker.
Et af problemerne med gift er, at forholde sig til indtagelse i mindre mængder f.eks. blot kan resultere i en slags euforiserende tilstand eller blot påvirker enkelte organer i en periode.

Nyt svar til emnet »Findes der er alfabetisk opslagsværk om giftige planter og bær?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Findes der er alfabetisk opslagsværk om giftige planter og bær?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider