Forum

Kommentarer til »Kan jeg klippe mine cannaer ned sidst på vinteren?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan jeg klippe mine cannaer ned sidst på vinteren? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lena, 3. juli 2005 kl. 22.56

Da mine Cannaer lige pludselig begyndte at vokse i vinter, viste jeg ikke hvad jeg skulle gøre, så klippede dem hver gang de skød, de står nu flotte,i bladene, og håber snart der kommer blomst på dem, var det forkert at gøre det? de står i spagnum på et mørkt sted i min kælder, hvorfor skyder de så flere gange på en vinter, skal jeg bare lade dem stå med skud, som er helt blege?

V/H
Lena.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tove Lasota, 22. september 2006 kl. 18.52

Vil bare vide noget mere om cannaer

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erling Larsen, 14. august 2008 kl. 17.47

Skal Canna indica stå i jord om vinteren eller skal man ryste jorden af dem vi har nogle stykker
kan vi få svar på dette.

med venlig hilsen Erling Larsen

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 14. august 2008 kl. 19.53

Hej erling...

først skal du lade den første frost ta toppen...lad dem så i jorderen så længe som mulig...men når vedvarende frost er sikker graves de op og toppen skæres af...jeg lader den klump jord som sidder på mine blive da den holder på fugten så knoldene ikke tørre ud...

fra erik esb ø

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lena, 14. august 2008 kl. 20.41

Hejsa.

Kan se vi har forskellig måde at gøre det på. Jeg tager mine ind når frosten nærmer sig, klipper alt væk og ligger knoldene i spaunum, stiller dem et mørkt sted, så står de og passer sig selv hele vinteren, jeg har ca 50 stk, og har haft dem i rigtig mange år. husk om sommeren skal de ha meget gødning for at blomster tidlig...Held og Lykke med dem.

Hilsen Lena.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 15. august 2008 kl. 13.50

Jo jeg tror at vi har forskellige måder med canna...mine stod ude helt til jan i år før jeg gravede dem op og en længere oppe ad gaden lod dem stå ude hele vinteren men hans have ligger også sådan at dem får vintersol...ingen af hans cannaer frøs...jeg har sået nogle i år som kun er til spise brug så det glæder jeg mig til at prøve...

erik esb ø

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lena, 15. august 2008 kl. 20.38

Hejsa Erik.

Har dog aldrig hørt at man kunne spise dem, hvordan gør man dog det?

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 15. august 2008 kl. 21.21

Hej lena.

de cannaer jeg har sået hedder canna edulis.deres blomster er ikke noget særlig...meget små og slet ikke den pryd som dem ned store flotte...de gror i klump lidt som jordskokker de kaldes også på engelsk arrowroot...jeg vil bruge dem som jeg bruger min colocasia.taro.frøene har jeg fra familie på srilanka.mine har også allerede sat frø selv om de selv blev sået i feb...jeg vil koge dem.og bruge den til mos eller skære dem i tynde skiver og friture dem...chips...planten kan blive meget høj fra 150cm til 250cm.knoldene sidder tæt sammen som hvidløg men lag på lag og kan ha in diameter pr sommer på 50–70 cm men 20 -30 enkelte knolde når den skilles ad på størrelse som jordskokker...mvh erik esb ø

Nyt svar til emnet »Kan jeg klippe mine cannaer ned sidst på vinteren?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan jeg klippe mine cannaer ned sidst på vinteren?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider