Forum

Kommentarer til »Overlever min nerie, at den har fået frost?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Overlever min nerie, at den har fået frost? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Tversted – Northern Nursery, 27. januar 2007 kl. 14.18

Der findes former af Nerie fra Atlas bjergene som tåler fost helt ned til -18C. Desværre er de ikke i normal produktion og findes primært blandt samlere.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 22. juli 2007 kl. 20.01

Lidt sent svar – men det bliver jo vinter igen...

Hvis din nerie har fået frost og ser kedelig ud, så beskær den meget voldsomt, så du kun har de nøgne grene tilbage – og hav tålmodighed derfra. Selv om den ser død ud, så kommer der pludselig masser af skud på stammerne. Selv om der går et års tid, før den blomstrer igen, så er det ventetiden værd, for den bliver flot og tæt.

MIne nerier stod ud hele sidste vinter, som jo godt nok var mild – men de fik en tud med grensaksen og står helt grønne nu.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 31. juli 2009 kl. 13.55

Jeg lod en nerie stå ude i vinter, den var overdækket af en murerbajle fyldt op med blade fra mit valnøddetræ.

Nerien frøs helt ned, men er nu begyndt at skyde igen og er nu 30–40cm høj, så nerien kan klare at stå ude vinteren over, laveste nattetemperatur -14gr.C

Mvh. Svend Høst

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 31. juli 2009 kl. 14.07

Problemet er bare, at den måske ikke når at blomstre i år – så man skal ikke lade dem stå ude hver vinter, så får man ingen blomster...

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 31. juli 2009 kl. 22.38

Ja! du har ret, man kan ikke dyrke nerie på friland og forvente planter der blomster, men det er dog noget synes jeg, at nerien overlever minus 14 frost og nu står flot med 3 stammer som er 30–40 cm høje.

Mvh. Svend Høst

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 31. juli 2009 kl. 22.41

Enig – jeg havde ellers afskrevet min, som bare havde gemt sig i en krukke og har stået 100% forsømt hele vinteren.

Nu er den helt grøn med en 10–15 skud og omkring 30 cm høj, så den ryger ind i drivhuset til vinter og bliver passet lidt bedre! Og så regner jeg med at kunne nyde en masse blomster til næste år...

Mvh
Anja

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 31. juli 2009 kl. 23.02

Min nerie har også stået ude hele vinteren, ene og forladt i et glemt hjørne. Men så klippede jeg alle de nøgne visne pinde af for en lille måneds tid siden, og nu har den masser af fine grønne skud.

Nyt svar til emnet »Overlever min nerie, at den har fået frost?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Overlever min nerie, at den har fået frost?«

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider