Forum

Kommentarer til »Hvordan opbevarer jeg min nerie til vinter?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan opbevarer jeg min nerie til vinter? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Christiansen, 27. februar 2007 kl. 18.34

Kære Alle,også experterne...

Det er nu vinter nr 2,min Nerie har overlevet,uden nogen form for beskyttelse,andet
end en klar affaldssæk,når temperaturen er lovet under 3g frost flere nætter i træk...

Den kan sagtens klare minus 5g,hvis det kun er en enkelt nat eller tre.Det er en meget hårdfør og giftig plante der kan klare meget...

Vokser fra norditalien og til Rom.I norditalien når temperaturen også de samme minusgrader,som i Danmark de sidste 2 vintre.

Min nerie er plantet mod sydvest,op mod husvæggen...Håber dette indlæg kan hjælpe?

V H jesper

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Hansen, 30. juli 2007 kl. 11.56

Jeg har en meget stor Nerie som opbevares i uopvarmet udestue om vinteren.

Den så ud til at have det godt da jeg satte den udenfor i foråret. Mange knopper og fine grønne blade.

Nu i slutningen af juli får den nogle gule blade der falder af. Også blomsterknopperne drysser af. Den har kun haft 2 blomster der sprang ud endnu i år.

Men der er stadig mange knopper. Så måske er alt håb ikke ud?

Er det den kølige sommer der er skyld i at den ikke blomstrer.

Jeg synes selv jeg har passet den med vand og gødning.

Nyt svar til emnet »Hvordan opbevarer jeg min nerie til vinter?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan opbevarer jeg min nerie til vinter?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider