Forum

Kommentarer til »Hvordan dyrker jeg gulerødder?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan dyrker jeg gulerødder? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Tange, 3. februar 2009 kl. 19.52

Jeg har i de sidste tre år brugt et "gulerodsbur" jeg har lavet af lidt rafter, søm og fitmasket insektnet. "Burret" sættes over jordstykket hvor jeg sår gulerødder og fjernes kun når der skal fjernes ukrudt og tyndes ud i rækkerne. "Burret" er 2½ X 1½ X 0,5 meter og kan nemt fjernes hvis man er lidt forsigtig.

Før jeg begyndte at bruge mit "bur" havde jeg næste ingen glæde af mine gulerødder – der var larver i næsten hver eneste – nu er der ingen!

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 3. februar 2009 kl. 23.13

Kære Martin Tange

Det lyder som en meget brugbar ide. Det ville være rgodt, hvis du har eller kunne tage et eller flere billeder af gulerodsburet og konstruktionen af det og sende det til redaktionen. Så kan vi lægge det ind under tips og ideer.

Du kan sende billeder til redaktionen@havenyt.dk. Gerne sammen med en lille tekst om det som ovenfor – eller vi kan genbruge den.

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 4. februar 2009 kl. 6.36

Et sådant bur lyder yderst brugbart!

Mvh Eivin

Nyt svar til emnet »Hvordan dyrker jeg gulerødder?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan dyrker jeg gulerødder?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider