Hvad hedder busken med orange og pink frugter?

Jeg har set en busk med pink og orange blomster her i november måned. Grenen er nærmest firkantet.

Hvad hedder denne busk.

Med venlig hilsen
Hanne Bay, november 2007

Svar

Det er benved, Euonymus europaeus, du har set. Det er ikke blomster, men pink kapsler med orange frugter.

Benved, Euonymus europaeus, har i efteråret pink kapsler med orange frugter

Benved, Euonymus europaeus, har i efteråret pink kapsler med orange frugter. Foto: Jens Thejsen

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvad hedder busken med orange og pink frugter?