Er dette et mandeltræ?

Ved Hals Kirke/rundkørslen står et stot træ. Jeg tror, det et mandeltræ.

Kan I se, hvad det er for et træ?

Med venlig hilsen
Bjarne Høj, februar 2019

Svar

Kære Bjarne,

Det er ikke et mandeltræ, men en særlig eg. En tyrkisk eg, også kaldet frynseeg.

Navnet har den fået efter den frynsede mosagtige skål, som træets agern sidder i.

Jeg blev så inspireret af dit spørgsmål og frynseegen, at jeg har skrevet en kort artikel om træet, som du kan finde her: En ganske særlig eg>

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Er dette et mandeltræ?

Søg:

Støt Havenyt.dk