Hvor ofte skal en thuja vandes efter udplantning?

Jeg har købt en thuja og vil spørge hvor ofte den skal have vand efter udplantning.

Med venlig hilsen
Michael Z. Jensen, august 2002

Svar

Det tager ca. tre uger for planten at få dannet så mange nye rødder, at den kan holde sig forsynet med vand fra jorden uden om plantehullet. I den periode skal der vandes på jorden uden om plantehullet, så snart den begynder at tørre ud. Senere kan man nøjes med at vande i langvarige tørkeperioder.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvor ofte skal en thuja vandes efter udplantning?