Hvad hedder træet, der ligner røde flaskerensere?

Jeg her købt et lille træ (ca. 1 m. højt). I forretningen kaldte de det et piberensertræ, det ligner nærmere røde »flaskerensere«. Men jeg kan ikke slå det op nogen steder, kender I det latinske navn for dette træ?

Med venlig hilsen
Mette Koch Henriksen, maj 2007

Svar

Træet hedder faktisk på dansk flaskerenser. Det botaniske navn er Callistemon, og der er masser af billeder af det på Google billedsøgning.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvad hedder træet, der ligner røde flaskerensere?