Hvilken jasmin har cremegule blomster?

Sidste år så jeg en jasmin, der var nærmest cremegul og duftede fantastisk. Hvad kan det være for en art. Busken var meget stor. Måske mere cremet end gul var den.

Med venlig hilsen
M.Hansen, juni 2007

Svar

Nu er jeg ikke sikker på om du tænker på jasmin, Jasminum, eller en uægte jasmin, Philadelphus.

De fleste duftende Philadelphus er hvide, men nogle har gule støvdragere. Så jeg går ud fra du mener Philadelphus. En gullighvid art er Philadelphus coronarius.

Uægte jasmin

Uægte jasmin – hvid med gule støvdragere. Men den nævnte art Philadelphus coronarius har mere gullighvide kronblade end den på billedet. Foto: Karna Maj

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvilken jasmin har cremegule blomster?