Hvor finder jeg en erstatning for min gode greb?

Jeg søger en rigtig god havegreb ligesom min gamle grønne stålgreb. Skaftet er også grøn stål. Der er ingen fabriksmærke på, og det er mange år siden, jeg købte den, har ikke set den type fornylig. En tand er knækket nu, men jeg bruger den med de 3 tænder, som er tilbage.) Fiskers og Lysbro-Zink duer bare ikke i min seje lerjord. Selvom de er gamle mærker, synes jeg, at de bruger ringere materialer i deres produkter i dag.

Kender I den grøn serie af haveredskaber, eller kan I anbefale et andet mærke, som er supergod kvalitet?

Mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Suzy River, februar 2015

Svar

Jeg kender ikke den greb, du beskriver. Måske er du heldig at få hjælp fra nogle af dem, som læser dit spørgsmål her. Prøv evt. at sende et billede, som jeg kan sætte ind sammen med dit spørgsmål her.

På Havenyt tester vi ikke kvaliteten af haveredskaber, så på det punkt kan jeg ikke hjælpe dig. Jeg har faktisk også en greb, der knækkede en tand. Den har min mand kortet af til en med to tænder, som jeg bruger til at løsne gulerødder i rækken med. Så løsner jeg kun dem, der skal graves op.

I vores Forhandlerguide kan du i kategorien Haveredskaber se, om du kan finde noget, du synes ligner det, du søger.

I den kategori kan du også finde smedjefirmaet Lebøl Smedje, som ud over de mange redskaber, de allerede har, tilbyder at fremstille kopier af gamle redskaber, som man kommer med. Ofte tager de dem efterfølgende ind i deres sortiment, så der ikke kun laves et eksemplar. Du kan jo prøve at snakke med dem.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Diverse > Hvor finder jeg en erstatning for min gode greb?