Kan får holde ukrudtet væk under grantræer?

Kan får gå mellem mine grantræer. Kan de holde græs mm. væk under grantræerne uden at spise af grantræet? Kan man så undgå at skulle spøjte?

Med venlig hilsen
Peter Madsen, november 2004

Svar

Svaret er ja, ja og ja. Men det er et vildt omfattende spørgsmål, hvor en fyldestgørende besvarelse kræver en bog om, hvordan tingene tilrettelægges og udføres for at det lykkes både for træernes og dyrenes vedkommende. Det kan forekomme, at får, der ikke holdes under de rigtige forhold, bider af grantræerne. Det må være muligt at kontakte for eksempel Skovdyrkerforeningen eller foreningen Dansk Shropshire, som arbejder med fåreracen Shropshire. Ellers er det bare selv at gå igang med at lede på nettet eller finde en i nabolaget, der gør det, og som vil fortælle om hans eller hendes erfaringer. Sådan finder jeg selv ud af det.

Med venlig hilsen
Per Kølster
Agronom, KØLSTER malt og øl

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rosenbud

Tilbehør til din høne,

Vildtremisen.dk

Bedre levested for vildt, fugle,insekter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Dyr i haven > Kan får holde ukrudtet væk under grantræer?