Kan nødder fra troldhassel spises?

Hej Havenyt.

Jeg har en meget gammel troldhassel i min have (den er måske 30 år eller mere). I år er der nødder på den. Kan man spise dem lige som almindelige hasselnødder?

Med venlig hilsen
Ane Palsberg, september 2007

Svar

Nødderne fra troldhassel kan spises helt som almindelige hasselnødder. De er lidt mindre og skallen lidt tykkere end hos kommercielle sorter, men smagen er der ikke noget i vejen.

Med venlig hilsen
Lars Holmboe Westergaard
Hortonom, Westergaards Planteskole

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Søkjærgård Samsø

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Naturplanteskolen

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Kan nødder fra troldhassel spises?