Kan honningbær spises?

Kan Lonicera caerulea var. kamtschatica kaldet honningbær spises, selvom det er en Lonicera?

Med venlig hilsen
Birthe Clausen, september 2010

Svar

Det var nyt for mig, at der findes en art af gedeblad, som sætter store, spiselige bær. Men sådan er det, og russerne har dyrket den længe – de kalder den for »spiselig kaprifolie«. Andre steder kaldes den for »honeyberry« (eller »honningbær«). Man kan se billeder af busk, blomster og bær på Wikimedia commens.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Søkjærgård Samsø

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Naturplanteskolen

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Kan honningbær spises?