Hvordan beskærer jeg ferskentræet i mit drivhus?

Jeg fik sidste år et ferskentræ i gave. Nu er den ved at løbe hen under drivhusets tag. Den bøjer naturligt, fordi den er kommet til undersiden af taget på drivhuset. Hvordan beskærer/former jeg træet så det passer til drivhuset?

Med venlig hilsen
Carsten Rumpelthiin, marts 2003

Svar

Du kan forme træet som du vil, og skære det hårdt tilbage, men vær opmærksom på at frugtknopperne kan genkendes tidligt som værende større end bladknopperne på de yngste vintergrene. Hvis du vil have frugt på træet, må du undlade at fjerne alle blomsterknopper ved beskæring.

Med venlig hilsen
Jens Michael Gundersen
Vinbonde og forfatter, Hideaway

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Søkjærgård Samsø

Naturplanteskolen

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvordan beskærer jeg ferskentræet i mit drivhus?