Kan man bruge hønsegødning til roser?

Kan man bruge hønsegødning til sine roser (jeg har 60–70 af slagsen)? Jeg har indtryk af, at gødningen er ret stærk?

Med venlig hilsen
Kirsten Larsen, august 2002

Svar

Jeg ville ikke bruge hønsegødning til roser. Det er, som spørgeren skriver, en stærk, dvt. kvælstofrig. gødning. Det vil være langt det bedste at kompostere hønsegødningen sammen med halm og planteaffald, og så give roserne kompost.

Med venlig hilsen
Troels V. Østergaard
Geolog og forfatter, Godsets Vin

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM gødning til hus, have og drivhus

Ormeposten

Gavnlige mikroorganismer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Gødning > Kan man bruge hønsegødning til roser?