Hvor tidligt på året kan man så græs?

Hvor tidligt på året kan man så græs? Hvor varm skal jorden være?

Med venlig hilsen
Søren, marts 2003

Svar

Her går jeg ud fra, at der med »græs« menes plænegræs. Og der giver svaret på det sidste spørgsmål i virkeligheden svaret på det første. Jorden bør være 20° varm, før man sår plænegræsset ud, og det bliver den først hen i slutningen af maj. Derfor er slutningen af maj det første, gode tidspunkt at lave plæne. Det bedste tidspunkt er i august, hvor man kan regne med høj spiringstemperatur og passende med regn i de følgende måneder – men det drejede spørgsmålet sig jo ikke om…?

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > Hvor tidligt på året kan man så græs?