Hvor kan man købe frø af Damiana?

Jeg ønsker at købe Damiana, Turnera diffuse frø for dyrkning. Er det noget I kan oplyse mig, hvor kan jeg finde det?

Med venlig hilsen
Said Ashmawy, januar 2010

Svar

Plantens kaldes udspærret turnera på dansk, og dens botaniske navn er Turnera diffusa – ikke T. diffuse. Planten er en lille busk med kønne, gule blomster og duftende blade. Den kommer fra det nordlige Sydamerika, og den skal efter sigende have alskens velgørende virkninger, især – åbenbart – knyttet til det seksuelle.

Firmaet Tropilab sælger frø i flere portionsstørrelser, og 30 frø fås for $ 4,70. Hertil skal så lægges forsendelseomkostninger og evt. told.

Vil man vide mere om planten, kan man begynde her på Wikipedia (engelsk).

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Forhandlerguide

Naturplanteskolen

Urteskolen.com

At dyrke spirer, er ved at blive et hit.

Frøsnapperen

Mange slags frø til lækre krydderurter

Staudemarken

Krydderurterne plantes også i staudebed.

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Søkjærgård Samsø

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Gartneri Toftegaard

Over 200 forskellige sorter krydderurter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Krydderurter > Hvor kan man købe frø af Damiana?