Hvor kan jeg købe en blå Asters amellus?

Jeg søger en forhandler af Asters amellus i farven blå.

Med venlig hilsen
Knud Almegaard, august 2008

Svar

Jeg tror ikke du kan finde en rent blå virgilasters, Asters amellus, men der findes i hvert fald sorten ‘Veilchenkönigin’, som betegnes som blåviolet, men der er også en række violette og mørkviolette sorter, så det er nok en god ide også at se på højde m.m, inden der vælges. Virgilasters kaldes også amellusasters.

Jeg har desværre ikke overblik over, hvor du kan købe virgilasters i en blå farve, men prøv at se udvalget hos de forskellige planteskoler, som har stauder. Du finder mange af dem i forhandlerguiden under planteskoler og havecentre. Eller søg i Google på de danske resultater på artsnavn og sortsnavn. Hvis du først har fundet et sortsnavn, er det ofte også muligt at bestille den hjem i dit lokale havecenter.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Staudemarken

Stauder i potter.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvor kan jeg købe en blå Asters amellus?