Hvilke planter kan bruges til blomstereng på en fynsk muldjord?

Hvilke planter kan trives på en god fynsk muld, hvor hovedblomstringstidspunkter er maj- juni og aug.-sep? Ønsket er en slags blomstereng.

Med venlig hilsen
Dorthe Petersen, januar 2015

Svar

Vi har adskillige artikler her på Havenyt om blomstereng og de planter, man kan bruge hertil.

Jeg tror, at du finder svar på plantevalget i den her artikel af Jens Thejsen: Sådan etablerer du en blomstereng.

Heri finder du en planteliste for blomstereng på fugtighedsbevarende jord, som er hvad din fynske muld er. I oversigten kan du også se plantehøjde, blomsternes farve og blomstringstidspunkt, om de er til sol/halvskygge/vandrende skygge.

Se også artiklen Blomstrende enge

Held og lykke med blomsterengen.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvilke planter kan bruges til blomstereng på en fynsk muldjord?