Hvor dybt skal en pæon plantes?

Jeg har tænkt, mig at plante en pæon her i sensommeren, men jeg er i tvivl om plantedybden. Jeg har læst i et blad, at den kun skal have en plantedybde på 5 cm. Kan dette passe?

Med venlig hilsen
Lilian Hansen, september 2003

Svar

Pæonen skal plantes så jorden i potten er ca. 1 cm under jordoverfladen. Men der er andet, der er vigtigt at huske på, når du skal plante pæoner. De må ikke stå et sted, hvor der er blivende vand om vinteren. Jorden skal helst være porøs og let. Det er en god ide at blande en skovlfuld grus/sand i bunden af plantehullet, og evt. lidt grus/sand i den jord planten dækkes med.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvor dybt skal en pæon plantes?