Hvor kan jeg købe engnellikerod?

Hej Havenyt.

Siden barn har jeg været facineret af den lille blomst engnellikerod. Men hvor kan man få fat i den, bortset fra at tage den fra naturen. Det ville være dejligt at få oplyst, så jeg kan købe dem. På forhånd tak – også for en god hjemmeside. Jeg nyder hver gang der er nyhedsmail.

Med venlig hilsen
Eva Olsen, maj 2004

Svar

Du har ret – engnellikerod er en fascinerende plante, og er ikke almindelig brugt. Den har det botaniske navn Geum rivale og du kan købe den i enkelte planteskoler. Jeg har set at den findes hos Staudemarken, men ellers må du kunne få den lokale planteskole til at skaffe den hjem.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvor kan jeg købe engnellikerod?