Kommer stedmoderblomster igen?

Kommer stedmoderblomster igen, eller skal man plante nye hvert år?

Med venlig hilsen
Pia, april 2005

Svar

Stedmoderblomster er toårige. Man sår dem i juni, og udplanter dem så enten i efteråret eller foråret der, hvor man gerne vil have dem til at blomstre i foråret. Efter blomstring og frøsætning, dør planterne normalt.

De selvsår dog flittigt, og man kan på den måde godt sige, at de kommer igen. Men det kræver, at man ikke hakker de små planter om. Ved selvsåning er man ikke sikker på, hvilken farve de får, som hvis man køber frø i rene farver og sår.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kommer stedmoderblomster igen?