Hvor kan man købe en trompetblomst?

Jeg har lige været i Sverige, og for første gang i mit liv set trompetblomsten – en klatreplante, med orange trompeter (også kaldet jasmintrompet) eller på latin Campsis Radicans.

Jeg har en meget lille have – og vil nedlægge et ferskentræ – som altid får sygdom – og vil så plangte en blåregn. Lave et klatrestativ og sætte en bænk – da det er havens mest solrige, og vindstille plet – op ad huset. Men nu hvor jeg har oplevet trompetplanten, vil jeg også plante den – så har jeg jo blomster hele tiden ved min nye havebænk/havekrog – først blåregn og senere trompetplanten – og måske en vin – som bliver rød om efteråret!

Jeg har fundet noget på jeres hjemmeside om trompetplanten, men kan i oplyse mig om, hvor jeg kan købe den skønne plante – jeg har forsøgt at se på nettet, forhandlerguiden – men intet resultat – og jeg må altså eje den klatreplante.

Håber meget I kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Marianne Frederiksen, august 2005

Svar

Jeg kan se, at internetbutikken Plantetorvet har den, men her skal du ind og søge på deres side og søge på »Campsis Radicans«. I følge nettet er der et par steder mere, hvor du kan købe den: Grønne Danmark og Lundhede. Nogle gange drejer det sig om at få søgt på det rigtige for at finde det, man søger. Søg på Google på Campsis Radicans og klik af, så du kun får sider fra Danmark[/link].

Hvis man ikke ved, hvordan trompetblomsten ser ud, så er der på forhandlersiderne et billede af planten.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvor kan man købe en trompetblomst?