Skal stauder sået i koldhus vandes til vinter?

Jeg har netop sået op til flere forskellige slags stauder i kold drivhus. Skal de vandes i vinter?

Med venlig hilsen
Esther Jensen, september 2002

Svar

Når man har sået stauder i koldhus, kræver det at man hele tiden holder øje med frøene. Hvis der bliver lidt for tørt skal de vandes, da frøene aldrig må tørre ud. De må dog aldrig få så meget vand, at de står og sopper, da det kan kvæle frøene.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Forhandlerguide

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Skal stauder sået i koldhus vandes til vinter?