Hvor skal trillium plantes?

Jeg har været så heldig at have fået fat i nogle forskellige trillium. Jeg vil selvfølgelig gerne give dem de optimale vilkår. Kan de plantes i surbund/halvskygge. Håber I kan hjælpe mig med lidt instrukser, da jeg er meget stolt af disse nyerhvervede planter.

Med venlig hilsen
Birgitte, marts 2002

Svar

Trillium elller Treblad, som dens danske navn er, er velegnet til halvskygge og skovbundsparti. Men den kræver også megen fugtighed. I Botanisk Have i København kan man se en del Trillium i den ny rhododendronhave plantet i surbundsbed, hvor de ser ud til at trives godt.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvor skal trillium plantes?